close
بهترین متخصص ارتودنسی

آخرین ارسالی های انجمن

به نام خدا


شاید براتون جای سوال باشه که چرا با وجود تمرینات روزانه هنوز از شر چربی شکم خلاص نمیشید؟ خیلیا فکر می کنن که با تمرین و داشتن رژیم غذایی سالم می تونن به نتیجه برسن و از داشتن شکم صاف و عضلات شیش تیکه لذت ببرن، اما چند عامل مهم دیگه وجود دارن که می تونن بهتر و سریع تر شمارو به عضلات شیش تیکه برسونن.

7 نکته برای از بین بردن چربی شکم و داشتن عضلات شیش تیکه:


1- تمرینات هوازی به تنهایی برای داشتن شکم شیش تیکه کافی نیست.
این یه واقعیته و باید بدونید که تمرینات هوازی به تنهایی برای سوزوندن چربی شکم کافی نیست و شما باید تمرینات قدرتی یا وزنه رو به روند برنامه خود اضافه کنید. چرا؟ چون تمرینات قدرتی توده عضلانی رو افزایش میده و چون عضلات فعالیت متابولیکی شدیدتری نسبت به چربی ها دارند(انرژی بیشتری برای زنده بودن نیاز داره)، به همین علت شما چربی بیشتری میسوزونید.

2- تمرین بیش از حد برای داشتن شکم شیش تیکه کمک کننده نیست
فقط به دلیل اینکه شما در حال تمرینید به این معنی نیست که حتما" نتیجه می گیرید. بلکه چیزی که مهمه داشتن برنامه تمرینی درسته.

به عنوان مثال شما در طول هفته یه برنامه روتین دارید بدون توجه به نکات تمرینی، اما باید دقت خاصی به انجام تمرینات، استراحت مناسب و هدف های مشخص داشته باشید، پس اطمینان حاصل کنید که یه برنامه کامل تمرینی دارید، برنامه تمرینی باید برنامه ریزی شده باشدچه، تغذیه ی خوب و ساختار مناسبی داشته باشه.

3- غذاهای فاقد چربی دوست شما نیستند
غذاهای فاقد چربی ممکنه یه ایده خوب به به نظر برسه، اما اونا اغلب پُر از قند پنهان، مواد افزودنی و مواد نگهدارنده اند که همه اینها موجب تحریک هورمون گرسنگی میشه. شما باید غذاهای کامل و سالم مصرف کنید. چربی های خوب مانند آووکادو، ماهی قزل آلا و آجیل،غذاهای سرشار از فیبر، سبریجات و میوه جات، لذت بردن از پروتئین و کربوهیدرات طبیعی از سیب زمینی شیرین و غلات سبوس دار چیزیه که باید به اون توجه کنید. در نهایت در مورد چیزی که قصد دارین بخورین اطلاع داشته باشید و تنها به برچسب غذایی توجه نکنید.

فقط تمرین زیاد به داشتن شکم شیش تیکه کمک نمیکنه.

4- استرس باعث چربی شکم میشه
استرس عامل چربی شکمه. چون وزن شما تحت تأثیر هورمون هایی هستش که کورتیزول، انسولین و لپتین نامیده میشه.
کورتیزول: هورمون استرسه که باعث ذخیره کردن چربی میشه, اگه شما بدنتون رو تحت استرس روزانه قرار بدین.

به عنوان مثال: ساختار تمرینی اشتباه، تمرین بیش از حد، استرس در خانه یا محل کار، استرس ناشی از رژیم غذایی یا کمبود خواب باعث تحریک این هورمون میشه.
لپتین: توسط سلول های چربی تولید میشه و نقش مهمی در کنترل اشها داره، همچنین می تونه سرعت سوخت و ساز بدن رو کاهش بده, این یعنی یه خبر خوب! اما برای تنظیم این هورمون شما باید فعال باشید و ورزش کنید.

تحقیقات نشان داده که چربی اضافه بدن می تونه باعث مقاومت در برابر لپتین بشه به این معنی که مغز شما به وسیله ی لپتین تحت تأثیر قرار نمیگیره , وقتی مغز تحت تأثیر قرار نگیره یعنی ولع شما برای خوردن زیاد میشه و احساس سیری نمی کنید.


انسولین: هر بار که شما وعده غذایی با کربوهیدرات بالا یا یه نوشیدنی شیرین میل می کنید، بدن شما در پاسخ به اون انسولین آزاد میکنه تا گلوکز اضافی رو از طریق سیستم گردش خون جذب کنه. اضافه وزن اغلب می تونه به مقاومت به انسولین منجر بشه که در نتیجه باعث میشه سلول ها پاسخ کمتری به هورمون ها بدن و اولین عارضه آن میتونه دیابت باشه.
همونطور که توضیح داده شد، همه چیز به تمرین سخت و شدید ربط نداره، هورمون های کورتیزول، انسولین و لپتین نقش مهمی در تنظیم وزن و چربی بدن دارن، تنظیم دقیق اونا نیاز به غذای مناسب، ورزش و کنترل استرس داره.

5- بی حوصلگی عامل مهم در نرسیدن به اهداف
شما با یه برنامه شروع می کنید، هیجان زده اید، برای یک یا دو هفته اون رو انجام میدین اما بعد از اون چی؟ اگه شما نتیجه ای رو که میخواین تو هفته اول یا پس از اون نمی بینید، احتمالا" نا امید میشین و به برنامه و رژیم یا تمرین جدیدی فکر می کنید.
اما حقیقت اینه که هر کسی نتایج رو در شکل های مختلفی به دست میاره. اگه شما تمرین رو خیلی سریع رها کنید، بدن این فرصت رو پیدا نمیکنه که با توجه به خواسته های شما و اهداف برنامه تغییر کنه. اگه برنامه ای رو انتخاب می کنید به اون یه فرصت و شانس بدین و با تمام شرایط اون رو به پایان برسونید. همیشه در تمرین برای کسب نتیجه صبور باشید.

6- برای داشتن شکم شیش تیکه، تنفس خیلی مهمه
تنفس نادرست در طول تمرین حتی در طول تمرینات بسیار شدید می تونه به اهداف شکم صاف عضلات شش تکه شما لطمه بزنه. هنگامی که شما در طول تمرین سطحی تنفس می کنید، غدد آدرنال شما کورتیزول آزاد می کنه که باعث ذخیره چربی در ناحیه شکمی می شه! بله، به همین سادگی!
تنفس صحیح به معنی نفس عمیق شکمیه. هرگز به صورت کم عمق از دهنتون نفس نکشید، هدف تنفس پر کردن شش ها از هوا از طریق بینیه. مهم نیست که چقدر تمرین شما سخته، هرگز به خودتون اجازه ندین که تنفس های کم عمق از راه دهنتون داشته باشید.

پیشنهاد:قانون نفس گیری در بدنسازی رو مطالعه کنید

7- در جستجوی کمالات بودن خطرناکه
حقیقت اینه که عضلات شکم شما ممکنه هرگز شبیه به یه مدل و یا مربی تناسب اندام نباشه. اما میتونن مشخص، قوی و توانا بشن. نقاط قوت و ضعف هر کسی منحصر به فرده. بدنتون رو ارزیابی کنید، سخت تلاش کنید منتظر نتیجش باشید.

برچسب ها

ارسال نظر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

نظرات ارسال شده

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

درباره ما

با سلام پشتیبان این سایت استاد علی محمدی میباشد و کلیه ی برنامه نویسی ها و جواب دادن به نظرات تخصصی توسط مربی بنده علی محمدی صورت گرفته و توسط بنده(سینا زنده چشم) بدست شما عزیزان میرسد.

لینک دوستان



امتیاز بدهیدRSS Feed