بهترین متخصص ارتودنسیclose
ضررهای استفاده از مکمل ها
زمان جاري : جمعه 01 بهمن 1395 - 7:25 بعد از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم
...در حال بارگيري لطفا صبر کنيد
صفحه اصلي / ضررهای مکمل ها / ضررهای استفاده از مکمل ها
ارسال پاسخ جديد
ضررهای استفاده از مکمل ها
تعداد بازدید: 898
sinazx آفلاين


مدیر کل انجمن

ارسال‌ها : 9

عضويت:20 /9 /1393

محل زندگي: تهران

سن: 25

ضررهای استفاده از مکمل ها

بدنساز:باید این واقعیت را گفت که ورزش نکردن به مراتب خطر کمتری از ورزش کردن با مصرف هورمون و مکمل های سرشار از ناخالصی دارد.

به گزارش بدنساز به نقل از همشهری تماشاگر، ورزش کردن همیشه به دلایل مختلفی انجام می شود، به صورتی که یکسری دوست دارند صرفا برای سلامتی و تناسب اندام ورزش کنند و یکسری هم که در دنیای قهرمانی و ورزش حرفه ای مشغول هستند. اگر افرادی که فقط برای سلامتی شان ورزش می کنند را فاکتور بگیریم، مابقی پیش می آید که به دنبال راه میانبر باشند که آن هم استفاده نادرست از مکمل های غیرمجاز است. در این گزارش به بررسی انواع این داروها و عوارض آنها پرداخته ایم.

مصرف کراتین برای جلوگیری از خستگی
مصرف کراتین امروزه در بین ورزشکاران ایرانی و البته سایر کشورها شایع شده است اما بسیاری از این ورزشکاران بدون اطلاع از عوارض مصرف بی رویه کراتین برای رسیدن به اهداف خود در مدت کوتاه تری اقدام به مصرف بیش از اندازه مجاز این مکمل می کنند.
با سوخت و ساز پروتئین ها در بدن، کراتین در کلیه و کبد از ترکیب سه آمینو اسید آرژنین، گلیسین و متیونین تولید می شود و به همین دلیل بعضی از افراد به اشتباه فکر می کنند این ماده در افزایش انرژی ورزشکاران مفید است. تقریبا 95 درصد کراتین بدن در عضلات اسکلتی به کراتنین تبدیل شده و بعد در چرخش توسط کلیه ها به میزان 2 گرم در روز دفع می شود. خیلی مهم است که کراتین با کراتینین اشتباه گرفته نشود. در عضله اسکلتی، کراتین نقش مهم و حیاتی به عنوان منبع انرژی آنی و در دسترس برای انقباض عضله بازی می کند.
هدف از مصرف مکمل های کراتینی بیشینه سازی ذخایر کراتین و فسفوکراتین بیشتر عضله است که باعث تولید سریع تر ATP در حین 10 الی 20 ثانیه نخست فعالیت های شدید و بی هوازی خواهد شد و همچنین به طور بالقوه برای بافر کردن اسید لاکتیک و به تاخیر انداختن خستگی مناسب است.

مصرف پروتئین ها و حجیم کردن عضلات
مصرف خودسرانه پروتئین ها و مکمل های ورزشی در بسیاری از باشگاه ها رواج دارد اما در صورتی که در استفاده از این ترکیبات دقت کافی صورت نگیرد می تواند عوارض خطرناکی مانند فشار خون و آسیب به کلیه را به همراه داشته باشد.
متاسفانه در باشگاه های ورزشی و در بین مربیان عقاید و باورهای اشتباهی در مورد مصرف مواد غذایی و استفاده از مکمل ها و پروتئین ها وجود دارد که هیچ پایه و اساس علمی ندارند. برای مثال برخی از مربیان به ورزشکاران توصیه می کنند از آب، مواد شیرین یا مواد غذایی که نشاسته دارند استفاده نکنند. این یکی از باورهای اشتباه در بسیاری از باشگاه هاست و برخلاف تصور عموم این مواد باعث افزایش وزن بعد از ورزش کردن نمی شوند. در برخی از باشگاه ها به ورزشکاران توصیه می شود برای افزایش وزن از پروتئین ها استفاده کنند در حالی که این روش ها تاثیر زیادی بر تناسب اندام ندارد. در افرادی که دچار کمبود وزن هستند، مصرف یک قاشق غذاخوری پودرهای پروتئین می تواند مفید باشد اما مصرف بیش از حد آن ممکن است آسیب های جدی به بدن وارد کند.

غیرمجازها
این روزها استفاده از انواع هورمون های نیروزا میان جوانانی که تب داغ تناسب اندام و عضلانی شدن را در سر دارند رایج شده است. بعضی از این ورزشکاران که هم ورزشکار حرفه ای و هم مبتدی جزو آنها هستند، بدون توجه به عوارض هورمون ها و فقط برای رسیدن به هدف کاذبی که در سر دارند سلامتی شان را به خطر می اندازند.
بعید به نظر می رسد ورزشکار باشید و برای یک بار استفاده از این هورمون ها به شما پیشنهاد نشده یا اسم آنها در باشگاه ها به گوش تان نرسیده باشد. دانشمندان دریافته اند استروئیدهای آنابولیک می توانند رشد ماهیچه های اسکلتی را در جانوران آزمایشگاهی تقویت کنند. پس از این کشف، وزنه برداران و بدنسازان و سپس ورزشکاران سایر رشته های ورزشی از این ترکیبات استفاده کردند. به این ترتیب، استفاده نادرست از استروئیدها در میان ورزشکاران شایع شد.

این داروها براساس تنوعی که دارند، تاثیرات منفی مختلفی بر سیستم غدد بدن بر جای می گذارند و به شدت بر غدد جنسی تاثیر منفی دارند. برخی از این داروها می توانند کاهش عملکرد و اندازه غدد جنسی، عقیم شدن و حتی مرگ را به دنبال داشته باشند، گذشته از این موارد هورمون های رایج در بدنسازی حتی آثار منفی بر کبد و کلیه ها هم می گذارند.

باید این واقعیت را گفت که ورزش نکردن به مراتب خطر کمتری از ورزش کردن با مصرف هورمون و مکمل های سرشار از ناخالصی دارد.

خطرات مصرف چربی سوزها
سیستم گوارشی بدن وظیفه دارد غذاهایی را که می خورید هضم کند و ماده مغذی موجود در مواد غذایی را در قسمت های مختلف بدن توزیع کند. قرص های چربی ساز مانع از رسیدن مواد مغذی کافی به قسمت های مختلف بدن می شود و تمام مواد غذایی را به عنوان چربی دفع می کند. نرسیدن مواد مغذی به بدن باعث سوء هاضمه، گرسنگی و پایین آمدن وزن می شود.
شما باید بدانید که هنگام ورزش کردن، برای کاهش وزن، چگونه می توان چربی را از بدن دفع کرد. دانستن این روش ها نه تنها برای حذف سلول های چربی اضافه بلکه برای دفع سموم موجود در چربی ها هم مهم است. شما با افزودن مواد خاص به رژیم غذایی روزانه خود می توانید روند کاهش وزن را سرعت ببخشید. مصرف آب، دانه سویا، میوه جات و سبزی ها و استفاده از چای سبز می تواند بسیار در روند چربی سوزی و دفع سموم از بدن شما کمک کند.

هورمون های استروئیدی
انواعی از داروها که از هورمون جنسی مردانه مشتق شده و برای تقویت عضلات استفاده غیرقانونی دارند. وجود این مواد در خون و ادرار ورزشکاران به عنوان دوپینگ محسوب می شود. استفاده از این داروها به خصوص در خانم ها باعث ریزش موی سر، عضلانی شدن بیش از حد و به صورت مردانه، پرمویی، اختلال سیستم باروری و بم شدن صدا می شود.
گاه این عوارض حتی بعد از قطع مصرف داروها نیز باقی خواهد ماند. استفاده از این داروها در مردان هم با وجود اینکه این مواد مشتقات تستسترون هستند، به خاطر سرکوب سیستم ترشح هورمون مردانه درونی، باعث کوچک شدن بیضه ها، عقیمی و بیماری پروستات می شود. علاوه بر این، عوارض کبدی مثل سرطان های کبدی و عوارض روانی شدید این داروها تا سال ها بعد بیمار را آزار خواهد داد.

تزریق انسولین برای افزایش انرژی
انسولین جزو داروهای بیماران دیابتی است که بدن آنها به طور طبیعی قادر به ترشح این هورمون نیست. برخی ورزشکاران علاوه بر سوماتوتروپین (هورمون رشد) انسولین را هم به کار می گیرند تا اینکه اثر هورمون رشد را بهبود بخشند.
افراد عادی ممکن است با یک بار تزریق انسولین دچار افت قند خون شدید و شوک هیپوگلیسمی ناشی از آن شوند، به کما بروند و هیچ وقت هم از این کما زنده و سالم بیرون نیایند. به این ترتیب تزریق انسولین به هیچ فرد سالمی صرفا برای افزایش حجم یا انرژی توصیه نمی شود.

استروئیدهای آنابولیک؛ تهدید سلامت قلب و عروق
زمانیکه فردی خودسرانه شروع به مصرف استروئیدهای آنابولیک می کند، تعادل کلسترول خونش به هم می ریزد. از طرف دیگر می تواند خشکی و شکنندگی عروق خونی را هم به دنبال داشته باشد. همچنین استروئیدها می توانند پارگی مویرگ ها و افزایش فشار خون را به دنبال داشته باشند. گاهی این افزایش فشار خون تا ابد با فرد خواهد ماند. مصرف مداوم انواع استروئیدها افزایش چربی بد و تری گلیسرید خون و کاهش چربی خوب خون را در پی خواهد داشت. با این حساب تمام این عوامل دست به دست هم می دهند و زمینه ابتلای فرد به بیماری مزمن و ناگهانی قلب و عروق را فراهم می کنند.

پمپاژهای خطرناک
بدنسازان همیشه از پمپاژ خونی عضلانی یا اصطلاحا دم کردن بدن به عنوان یکی از نشانه های برنامه تمرین خوب استفاده می کنند در حالی که پمپاژ خونی ضمانتی برای رشد عضلات نیست بلکه تنها یک نشانه است برای اینکه متوجه شوید آیا بدن به تمرین پاسخ و واکنش لازم را نشان داده یا اینکه دچار تمرین زدگی و تمرین بیش از حد شده است.

وقتی که بعد از انجام چند ست تمرینی عضلات تان سرشار از خون می شوند و دم می کنند، متوجه خواهید شد که تمرین در روند درستی قرار دارد ولی متاسفانه بعضی از افراد از این مسئله سوء برداشت داشته اند و به تازگی دارویی تحت عنوان پمپاژ خونی را وارد بازار کرده اند؛ به صورتی که ورزشکار این دارو را قبل از شروع تمرین مصرف می کند و ضربان قلب و فشار خونش بالا می رود، سپس شروع به تمرین می کند که متاسفانه باید گفت این روش بسیار خطرناک است و می تواند فرد را دچار عوارضی همچون ایست قلبی، آسیب رساندن به کبد و کلیه کند.

منبع:سایت سلامت نیوز

یکشنبه 11 مرداد 1394 - 20:50
وب کاربر ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
mi23 آفلاين

ارسال‌ها : 6

عضويت:4 /7 /1395

تشکر شده : 2

پاسخ 1 : ضررهای استفاده از مکمل ها
برای عضله سازی چی خوبه؟؟؟؟؟؟؟

دوربین مدار بسته ٫ فروش دوربین مدار بسته ٫ نصب دوربین مداربسته ٫ خرید دوربین مدار بسته ٫

شنبه 10 مهر 1395 - 13:45
وب کاربر ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
badan3az آفلاين


مدیر کل انجمن

ارسال‌ها : 18

عضويت:25 /9 /1393

محل زندگي: tehran

سن: 28

تشکرها : 6

تشکر شده : 2

پاسخ 2 : ضررهای استفاده از مکمل ها
نقل قول از mi23
برای عضله سازی چی خوبه؟؟؟؟؟؟؟

دوربین مدار بسته ٫ فروش دوربین مدار بسته ٫ نصب دوربین مداربسته ٫ خرید دوربین مدار بسته ٫

1. تخم مرغ :سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین است که عضلات را تقویت میکند. در واقع، آنها حاوی پروتئین با کیفیت بالا برای بهبود عضلات و ساخت و ساز بدن، و همچنین مواد معدنی با ارزش مانند کلسیم، روی و آهن لازم است.زرده تخم مرغ یک منبع غنی از ویتامین ها، از جمله A، E، K و طیف وسیعی از ویتامین B مانند B12، ریبوفلاوین و اسید فولیک است. تمام این مواد مغذی برای بالا بردن سرعت سوخت و ساز بدن و تبدیل چربی به انرژی ضروری است.خوردن یک یا دو عدد تخم مرغ در روز به ساخت عضلات و سالم ماندن آن کمک میکند. شما می توانید تخم مرغ را به شیوه های مختلفی، مانند آب پز، نیمرو بپزد. سفیده تخم مرغ، تخم مرغ سفت ترجیح داده میشود.
2. سینه مرغ :سینه مرغ غذای بسیار عالی برای تقویت عضلات است. یک منبع بزرگ از پروتئین بدون چربی است که به راحتی بافت ماهیچه ها را ترمیم داده و سلول های آسیب دیده را در طول تمرینات سخت تقویت میکند از دیگر مواد مغذی بدنسازی پسند نیاسین، ویتامین B6، آهن، سلنیوم و روی است، غذاهای بو داده و یا سینه مرغ کبابی بهترین گزینه برای عضله سازی در رژیم غذایی خود می باشد. شما همچنین می توانید سینه مرغ را در سوپ و سالادبریزید. بدون پوست بخورید
3. شیر: شیر یکی دیگر از مواد غذایی برای تقویت عضله است. دارای پروتئین است. پروتئین آب پنیر به سرعت جذب بدن می شود. ماده پروتئین شیر، از سوی دیگر، به آرامی هضم می شودشیر نیز دارای ویتامین ها و مواد معدنی، کربوهیدرات ها و چربی های خوب است که بدن نیاز به ساخت عضلات دارد. به علاوه، به عنوان ، شیر بدن را در طی زمان ورزش هیدراته میکندبعد از هر ورزش نوشیدن یک لیوان شیر کم چرب بسیار ایده آل است.
4. ماهی قزل آلا :به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی برای عضله سازی است. ماهی قزل آلا می تواند به عضلانی کردن و سوزاندن چربی به دلیل ترکیب منحصر به فرد آن و داشتن امگا 3 EPA و DHA، ویتامین B و پروتئین با کیفیت بالا دارد یک هفته خوردن ماهی قزل آلا کبابی با سالاد یا سبزیجات سبز مفید است. در صورت امکان، ماهی قزل آلا را انتخاب کنید. اگر ماهی دوست ندارید، می توانید مکمل روغن ماهی مصرف کنید
5. کوینولا :کوینولا پروتئین بالا و کم کالری است، یک غذای ایده آل برای ساخت و ساز های عضلانی است. پروتئین در آن شامل اسید آمینه های ضروری است، که یک پروتئین کامل است که عضلات را تقویت میکندکوینولا همچنین سرشار از فیبر، ریبوفلاوین، کلسیم، ویتامین E، آهن، پتاسیم، فسفر، منیزیم، اسید فولیک و بتاکاروتن است.به علاوه، کوینولا توده عضلانی را افزایش داده و چربی را کاهش میدهد. کوینولا خوش مزه است و آسان پخته میشود. شما می توانید آن را در سوپ و سالاد یا همراه با با گوشت و سبزیجات سبز سرو کنید. سعی کنید بعد از ورزش از این مواد بخورید تا عضله سازی کنید
6. حبوباتاگر :تصمیم شما در مورد عضله سازی جدی است، باید حبوبات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. انواع مختلف حبوبات منابع بسیار مغذی پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و فیبر می باشد.پروتئین به ساخت و حفظ قدرت عضلانی کمک میکند.. کربوهیدرات های پیچیده تامین یک منبع با ثبات تر و طولانی تر مدت انرژی برای کار کردن.لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، لوبیای مرمری، لوبیا، لوبیا سیاه و سفید، نخود، عدس و نخود چشم سیاه از انواع حبوبات هستند. شما می توانید حبوبات را در سوپ یا سالاد بخورید

چهارشنبه 21 مهر 1395 - 19:17
وب کاربر ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
mi23 آفلاين

ارسال‌ها : 6

عضويت:4 /7 /1395

تشکر شده : 2

پاسخ 3 : !!!
مطلب خوبی بود
دوربین مدار بسته ٫ فروش دوربین مدار بسته ٫ نصب دوربین مداربسته ٫ خرید دوربین مدار بسته
یکشنبه 09 آبان 1395 - 17:18
وب کاربر ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


تمامی حقوق این قالب مربوط به انجمن بدنساز میباشد|طراح قالب : بدنساز -پشتیبانی : بدنساز

: